З наступного місяця в Україні функціонуватиме система автоматичної фіксації порушень правил дорожнього руху.
За чинною редакцією закону, власник відповідає за всі правопорушення, зафіксовані в автоматичному режимі, каже Богдан Глядик, автоюрист. Тому проблеми можуть виникнути у тих людей, що продали свій автомобіль за генеральним дорученням. Штраф приходитиме власнику машини.
"Уникнути цього штрафу не можна. Потрібно переоформлювати машину, а не продавати за дорученням. Крім штрафів є багато інших ризиків як для продавця, так і для нового власника. Особа, яка передає автомобіль для користування і розпорядження згідно з довіреністю, може в будь-який час її скасувати. Також документ втрачає силу і в разі смерті особи, яка його видала", - розповів Богдан Глядик.
В Україні потрібно використати європейський досвід, де також працює автоматична фіксація, але процес стягнення штрафу зовсім інший, вважає юрист. Там, у випадку автоматичної фіксації порушення, власник отримує повідомлення з поліції і у відповідь повинен повідомити, кому він передавав керування авто або підтвердити, що за кермом був він.
"Тільки після встановлення особи, яка керувала транспортом на час фіксації, її притягують до відповідальності в порядку, що передбачає не сліпе накладання штрафу, а повноцінний розгляд справи про адміністративне правопорушення. Також дають можливість людині, яку притягають до відповідальності, ознайомитися із матеріалами цієї справи, доказами, надати свої пояснення, аргументи та скористатися правовою допомогою", - додав Глядик.
Нагадаємо, система автоматичної фіксації розпізнаватиме 7 найпоширеніших порушень правил дорожнього руху.
Зокрема, перевищення швидкості руху, проїзд на заборонений сигнал світлофора, порушення правил зупинки і стоянки, заборони рухатись тротуарами чи пішохідними доріжками, порушення правил руху смугами громадського транспорту, порушення правил руху через залізничні переїзди та виїзд на смугу зустрічного руху.