Бажання автовласника прийняти ванну в спеку не варто беззастережно переносити на автомобіль, адже йому деякі побічні ефекти такого купання протипоказані. Прислухайтеся до порад професійних малярів і фахівців із догляду за кузовом автомобіля.
1 Контрастний душ
Найголовніша небезпека миття автомобіля в спеку під відкритим небом – пошкодження лакофарбового покриття. Добре розігрітий автомобіль ви раз за разом обливаєте масою холодної і теплоємкої речовини – водою з відра, шланга або апарата високого тиску. У разі особливо великої різниці температур – наприклад, розігрітий протягом кількох годин на сонці кузов і кринична вода – наслідки на лаку проявляються протягом дня і являють собою суцільну дрібну сітку тріщин на всю глибину лаку і завширшки 0,2-0,3 мм. Але навіть якщо неозброєним оком ви нічого не помітите, на поверхні лаку або фарби можуть утворитися мікротріщини, які з часом в критичних місцях почнуть пропускати через себе вологу, яка потім спровокує корозію.
2 Не встигнете за сонцем
Мити гарячий кузов складніше, ніж помірно теплий: і піна, і вода на ньому висихатимуть швидше, ніж ви виконуватимете всі необхідні операції. А терти мочалкою або замшевим клаптем напівсуху поверхню ой як небажано! Особливо яскраво цей «ефект підігріву» проявиться під час останньої операції – витирання кузова натуральною замшею або синтетичної серветкою. Не встигнете ви витерти, наприклад, капот, як гарячий дах висохне і вкриється білими висохлими краплями. Таку поверхню доведеться мочити знову – але так, щоб не зволожити вже оброблену.
3 Шкода косметиці
Якщо після миття планується застосовувати твердий віск або інший захисний засіб, наносити його на гарячий кузов небажано. Це буде складніше, а то й взагалі неможливо, оскільки препарат засихатиме швидше, ніж ви його розітрете.
4 Перехитріть спеку
Якщо місця для машини в тіні немає, намагайтеся перехитрити сонце – помийте кузов, коли світило не активне – рано вранці або ввечері, коли сонечко схилилося до обрію й кузов вже охолов.
5 Автомийка – не панацея
Не завжди професійна автомийка в приміщенні дасть змогу уникнути вищенаведених загроз. Адже часто професіонали беруться за роботу так швидко, що і в прохолодному боксі температура кузова не встигне зменшитися навіть на пару градусів. Якщо при цьому вони використовують воду не з проміжної ємності, а з глибоко прокладеного водопроводу або – не дай Бог – артезіанської свердловини, контрастного душу вашій ластівці теж не уникнути. Тому перш ніж у спеку заїхати на автомийку, придивіться до особливостей її роботи.