Доступ до функцій автомобіля на основі підписки — одна з найнепопулярніших ідей виробників, яку, проте, наполегливо впроваджує в практику концерн BMW. З 2020 року компанія намагається змусити своїх клієнтів платити за додаткові функції у куплених автомобілях. Тестерами сумнівної послуги вимушено стали покупці з Великої Британії та Німеччини, потім до них приєдналися новозеландці та клієнти з Південної Африки. Тепер на початку літа компанія запустила «підписки» і в Південній Кореї. Чого не скажеш про можливість покупки запчастин на нашому маркетплейсі, де можна знайти все для свого улюбленого бумера.
Якщо спочатку людям намагалися продати за підпискою послуги навігації та зарядки для плагін-гібридів, згодом асортимент платних функцій розширився і почав включати в себе зовсім елементарне. Клієнтам у Південній Кореї доведеться платити за: підігрів керма, сидінь, адаптивне дальнє світло, відеореєстратор, інтелектуальний круїз-контроль та інші зручності, якими на апаратному рівні обладнано куплений автомобіль. Але без щомісячних платежів доступ власника до них буде закрито. Втім, можна сплатити одразу більшу суму за необмежений доступ. Для підігріву керма це коштуватиме 222 долари, а якщо платити за підпискою, 10 доларів на місяць.
Експерти Аvto.pro вважають, що найближчими роками така система дістанеться і України. Очевидно, що BMW збирається розширювати використання цієї бізнес-моделі на всі доступні ринки. Фахівці зазначають, що розповсюдження електромобілів сильно вдарило за доходами виробників. Автомобільні компанії втрачають прибуток від обслуговування у своїх сервісних центрах, адже електромобілям не потрібна заміна мастила, фільтрів та безліч інших рутинних процедур. Натомість нас змушуватимуть постійно платити за інші речі.
Сама компанія, звичайно, не визнає, що просто намагається заробити. У своєму прес-релізі представники BMW заявили, що «BMW надає повне апаратне та програмне забезпечення з тим, щоб пізніше його можна було адаптувати в міру необхідності та відповідно до уподобань». Особливу вигоду, на думку компанії, дає можливість випробувати всі функції безкоштовно, у пробному періоді. Якщо під час покупки клієнт відмовився від додаткових функцій, він завжди може запросити доступ пізніше. І, нарешті, після перепродажу другий власник може налаштувати свій автомобіль інакше.
Незважаючи на ці оптимістичні формулювання, сама концепція «платного доступу до автомобіля», який знаходиться у вашій власності, залишається сумнівною та викликає безліч критичних відгуків. Чи дослухається до цих відгуків BMW, покаже час.