Старі номерні знаки авто: українська історія

30.07.2018 г. в 08:34, auto.24tv.ua

Старі номери машин дотепер зустрічаються на дорогах по областях України - невже всі вони ще в силі? Спробуємо розібратися.

Старі номери машин в Україні - поняття багатопланове, оскільки за двадцять сім років Незалежності номера змінювалися шість разів. А значить, старими можна вважати таблички всіх попередніх нормалей, навіть ті, які видавалися на початку 2015-го року.

Давайте згадаємо все покоління українських номерів (ми не говоримо - всі типи, оскільки для розповіді про всю незліченну кількість варіантів знаків доведеться писати не статтю, а книгу).

Ретроспектива

Першими «нерадянськими» (1992 - 1993 рр.) були білі знаки в цілому радянського зразка, але з українськими кодами областей, де з'явилися буква І і нові поєднання літер.

Перші номери незалежної України (1992 - 1993 рр.) відрізнялися від радянських тільки наявністю українських букв в кодах деяких регіонів

У 1993-1994 рр. для легковиків видавали ще один вид номерів. Вони теж були чотиризначні (маються на увазі цифри), коди областей були колишніми, а помітна відмінність цих номерів - жовто-блакитний прапор з лівого краю і індекс UA під ним.

У 1993-1994 рр. українським громадянам видавали чотиризначні номери, які вперше несли символіку незалежної держави

Наступні українські номери з'явилися в 1995 році і були це так звані «п'ятизначні». В око відразу впадає п'ять цифр, розбитих дефісом на дві групи, праворуч від них - літерні серія для розширення в майбутньому кількості реєстрацій, а зліва - цифровий код регіону, що позначає місце області в алфавітному списку.

П'ятизначні номери (1995 - 2004 рр.) мали фактично два коди регіону: цифровий, за алфавітним порядком області, і буквений. За кожною областю закріпили кілька двобуквений кодів

З цього року на українських держномерах стали використовувати тільки ті букви кирилиці, які мають аналоги в латинському алфавіті - щоб машина могла без проблем виїжджати за кордон. Таких букв в українському алфавіті небагато - всього дванадцять: А, В, Е, I, К, М, Н, О, Р, С, Т, Х.

Номери зразка 2004 року замислювалися на довгий період - з великим запасом серій і регіональних кодів. Проте їх допрацьовували вже двічі

Ще одна номерна «реформа» мала місце в 2004-му: в центрі з'явилися чотири цифри, а ліворуч і праворуч від них - дволітерні індекси. Лівий є кодом області, правий - це серія номера, а цифри - власне, і є реєстраційний номер. На лівому краєчку розмістили смужку в кольорах національного прапора і код країни: UA. В кінці 2013-го дані номери підредагувати, змінивши коди регіонів. У них вирішили замінити перші літери: так, замість А тепер К, замість В стала Н, замість С - буква I і так далі. Але в більшості регіонів попередня кодифікація теж залишилася.

Модернізація 2015 року була декоративною: лівий край таблички прикрасили темно-синім кольором Євросоюзу

У 2015 році ці таблички знову трохи підправили, завдавши зліва замість жовто-блакитного поля синє, з натяком на колір Євросоюзу. Втім, українські кольори теж залишили - у вигляді маленького прапорця. Обидва види номерів - і з суто національної, і з псевдоєвропейської символікою - «котируються» нині в Україні на рівних, хоча перші вже не видаються.

Власне, їздити з усіма раніше виданими номерами по дорогах України можна до цього дня. Але при виїзді за кордон або при переоформленні машини зажадають замінити ті таблички, на яких є чисто слов'янські літери - на більш пізні.

Интересные автостатьи

Колекционер из Австрии собрал 114 уникальных VW Golf Из 30 миллионов VW Golf, проданных с 1970-х годов, 114 авто принадлежат только одному человеку. Самая продаваемая модель Volkswagen стала больше, чем просто автомобилем для Йозефа Джузы из Австрии.
Купить машину или ездить на такси: что выгоднее для вас Чтобы ответить на этот вопрос, нам нужно сравнить стоимость 1 км поездки на такси и на собственном автомобиле.
Четырехцветный VW Golf - не "самопал", а редчайший серийный автомобиль Да-да, на фото именно серийный автомобиль. Таких Гольфов третьей серии было выпущено всего 264 экземпляра, а Polo III в такой расцветке выпустили уже гораздо больше - аж 3806 авто.
Секреты топливных карточек: рейтинг программ лояльности украинских АЗС У всех крупных АЗС-сетей Украины сегодня действуют собственные программы лояльности. В напряженной борьбе за клиентов они постоянно придумывают новые акции, бонусы и привилегии.
Шесть гениальных идей, которые изменят движение в городе От автомобилей, которые общаются друг с другом, до дорог, которые заряжают ваш электрический автомобиль в движении - новые технологии в скором будущем изменят привычный ритм вождения в городах.
Автоклассика: 5 редких и необычных масл-каров, о которых вы никогда не слышали Спрос и предложение - это та вещь, которая влияет на стоимость автомобиля, о котором вы мечтали. По статистике, есть очень большая вероятность того, что те автомобили, которые вам нравятся, это именно те, за которыми охотятся все ценители масл-каров.
В отпуск на авто: как сэкономить на топливе? Если вы собрались путешествовать на автомобиле, ощутимой статьей расходов могут стать расходы на топливо. Мы расскажем вам, как можно снизить затраты на заправку автомобиля, когда вы едете в отпуск.
Самые крутые суперкары на службе в полиции Похоже, что экономить на полицейских авто в некоторых странах никто не собирается. Если «у нас» полиция пересела с УАЗиков на Приусы, то «у них» - на Роллс-Ройсы и Бугатти. Предлагаем подборку самых невероятных суперкаров на службе в полиции.
15 гаджетов, которые могут пригодиться каждому автомобилисту Современным водителям доступна масса хитроумных устройств, которые решают связанные с автомобилем проблемы. Мы собрали как хорошо знакомые, так и не особо распространённые гаджеты, которые сделают жизнь любого автовладельца проще.
Как это работает: эргономика автомобиля Дизайн интерьера в авто - это не только о стиле, это также об удобстве управления и комфорте для всех внутри.
8 распространенных ошибок при покупке первой машины При покупке первой машины ошибаются практически все. Какие промахи самые распространённые? Читайте, и узнаете.
Как ухаживать за ремнями безопасности То, что пристегиваться в автомобиле обязательно, ни для кого не секрет. Но за ремнями нужно правильно ухаживать, чтобы сохранить их функциональность.

Больше новостей