Математика «євроблях». Як державі вийти із глухого кута?

06.08.2018 г. в 13:22, glavcom.ua

Урядовий квартал у Києві в першій половині липня три дні був заблокований власниками автомобілів на єврономерах

Що робити з так званими «євробляхами»? Як вирішити проблему та який механізм розмитнення ввезених в Україну автомобілів з іноземними номерами обрати? Ці питання відзначається надзвичайно високою соціальною чутливістю, оскільки пов’язані з рівнем добробуту значної кількості населення, а також із формуванням виробничо-технічної бази розвитку малого та середнього бізнесу.

В умовах хронічної стагнації національної економіки та подальшої деіндустріалізації зменшення ставок ввізного мита за ввезені в Україну автомобілі, які були у користуванні, стало б дієвим поштовхом активізації ділової активності в секторі домогосподарств та підвищило б рівень добробуту.

Натомість владні інститути, прикриваючись можливими втратами надходжень до державного бюджету, не налаштовані за прийнятну плату легалізувати ввезені в Україну вживані автомобілі.

Чи насправді збереження нинішніх ставок розмитнення автомобілів, які були у користуванні, має вирішальне значення для формування доходної частини державного бюджету і чи справді це є необхідною передумовою забезпечення макроекономічної стабільності та уникнення бюджетних диспропорцій?

За останні 10 років (2007-2017 рр.) надходження мита на нафтопродукти, транспортні засоби та шини до них, що ввозяться суб’єктами підприємницької діяльності та громадянами, коливався в інтервалі 0,7-6,1 млрд. грн. у рік(рис. 1). Якщо у 2007-2009 роках мало місце інтенсивне зменшення надходжень даного виду платежів до бюджету України, то у 2015-2017 рр. зростання номінальних надходжень від платежу було значним (у 2017 році порівняно з 2015-м зростання надходжень мита на нафтопродукти, транспортні засоби та шини до них, що ввозяться суб’єктами підприємницької діяльності та громадянами, склало 4 млрд. грн.).

Рис. 1. Мито на нафтопродукти, транспортні засоби та шини до них, що ввозяться суб’єктами підприємницької діяльності та громадянами*

* розрахунки European Analytical Centre за даними Державної казначейської служби України

Натомість в динаміці надходжень даного платежу до держбюджету у порівняних цінах 2006 року (визначалися шляхом ділення номінальних надходжень на кумулятивний індекс цін виробників) в цілому спостерігається низхідна тенденція.

Питома вага надходжень мита на нафтопродукти, транспортні засоби та шини до них, що ввозяться суб’єктами підприємницької діяльності та громадянами, в загальних доходах Державного бюджету України становила у 2007 – 2,4%, у 2010 – 0,5%, у 2014 – 0,4%, а у 2017 – 0,8%. Тобто надходження мита не лише за ввезення транспортних засобів, зокрема тих, які були у користуванні, а також за ввезення нафтопродуктів становить у 2017 році менше 1% від всіх доходів держбюджету України.

Зменшення ставок ввізного мита на вживані легкові автомобілі кардинальним чином не вплине на динаміку надходжень даного виду платежів до скарбниці країни. Натомість може дати значний поштовх для розвитку малого і середнього бізнесу, а також для підвищення рівня благополуччя домогосподарств, оскільки зробить транспортні засоби для них більш доступними, а також усуне синдром напівлегального користування «євробляхами».

В умовах обмежених можливостей держави стосовно підтримки малого та середнього бізнесу, а також надання допомоги домогосподарствам з низьким рівнем доходів максимально можливе здешевлення розмитнення вживаних легкових автомобілів стане дієвим кроком в напрямку підтримки збіднілих верств населення. Також здешевлення вартості розмитнення вживаних легкових автомобілів розширить можливості малого та середнього бізнесу і відновить докризову ділову активність в багатьох секторах національної економіки.

Интересные автостатьи

Колекционер из Австрии собрал 114 уникальных VW Golf Из 30 миллионов VW Golf, проданных с 1970-х годов, 114 авто принадлежат только одному человеку. Самая продаваемая модель Volkswagen стала больше, чем просто автомобилем для Йозефа Джузы из Австрии.
Купить машину или ездить на такси: что выгоднее для вас Чтобы ответить на этот вопрос, нам нужно сравнить стоимость 1 км поездки на такси и на собственном автомобиле.
Четырехцветный VW Golf - не "самопал", а редчайший серийный автомобиль Да-да, на фото именно серийный автомобиль. Таких Гольфов третьей серии было выпущено всего 264 экземпляра, а Polo III в такой расцветке выпустили уже гораздо больше - аж 3806 авто.
Секреты топливных карточек: рейтинг программ лояльности украинских АЗС У всех крупных АЗС-сетей Украины сегодня действуют собственные программы лояльности. В напряженной борьбе за клиентов они постоянно придумывают новые акции, бонусы и привилегии.
Шесть гениальных идей, которые изменят движение в городе От автомобилей, которые общаются друг с другом, до дорог, которые заряжают ваш электрический автомобиль в движении - новые технологии в скором будущем изменят привычный ритм вождения в городах.
Автоклассика: 5 редких и необычных масл-каров, о которых вы никогда не слышали Спрос и предложение - это та вещь, которая влияет на стоимость автомобиля, о котором вы мечтали. По статистике, есть очень большая вероятность того, что те автомобили, которые вам нравятся, это именно те, за которыми охотятся все ценители масл-каров.
В отпуск на авто: как сэкономить на топливе? Если вы собрались путешествовать на автомобиле, ощутимой статьей расходов могут стать расходы на топливо. Мы расскажем вам, как можно снизить затраты на заправку автомобиля, когда вы едете в отпуск.
Самые крутые суперкары на службе в полиции Похоже, что экономить на полицейских авто в некоторых странах никто не собирается. Если «у нас» полиция пересела с УАЗиков на Приусы, то «у них» - на Роллс-Ройсы и Бугатти. Предлагаем подборку самых невероятных суперкаров на службе в полиции.
15 гаджетов, которые могут пригодиться каждому автомобилисту Современным водителям доступна масса хитроумных устройств, которые решают связанные с автомобилем проблемы. Мы собрали как хорошо знакомые, так и не особо распространённые гаджеты, которые сделают жизнь любого автовладельца проще.
Как это работает: эргономика автомобиля Дизайн интерьера в авто - это не только о стиле, это также об удобстве управления и комфорте для всех внутри.
8 распространенных ошибок при покупке первой машины При покупке первой машины ошибаются практически все. Какие промахи самые распространённые? Читайте, и узнаете.
Как ухаживать за ремнями безопасности То, что пристегиваться в автомобиле обязательно, ни для кого не секрет. Но за ремнями нужно правильно ухаживать, чтобы сохранить их функциональность.

Больше новостей