10 причин не ставити газ на авто

13.12.2017 р. в 16:59, 24tv.ua

Встановлення газобалонного устаткування пов’язане в першу чергу із бажанням заощадити. Але чи завжди установка ще однієї паливної системи буде вигідною автомобілісту і чи не призведе втручання в конструкцію автомобіля до додаткових витрат? Перерахуємо недоліки ГБО.

Давайте спробуємо розібратися з численними питаннями, які виникають практично у всіх, хто готується поставити газ на свій автомобіль. Які недоліки є в ГБО?

Ймовірно, слід виходити з того, що сучасний автомобіль є готовим і самодостатнім продуктом. Не полінуйтеся і знайдіть в Інтернеті інформацію про те, скільки витратив автовиробник на створення саме вашого автомобіля. Як правило, це сотні мільйонів або навіть мільярди доларів. Природно, частина цієї суми пішла на оплату праці кращих інженерів світу. Повірте, вони не дарма їдять свій хліб.

В реальному житті ми часто спостерігаємо картину, коли сусід по гаражу, механік найближчого СТО або працівник газової колонки з піною біля рота доводять, що встановлення ГБО не завдає ніякої шкоди автомобілю. А дипломовані інженери, які здатні розробити двигун «з чистого аркуша», чомусь мовчать. Точніше, мовчки створюють двигуни, призначені для роботи на рідкому паливі.

Так, деякі виробники комплектують свої автомобілі заводськими газовими установками, але вартість такого роду ГБО в кілька разів вище, ніж встановлення «газу» в будь-якому гаражному кооперативі. І на те є всі підстави.

1. Пошкодження кузова

Установка ГБО впливає не тільки на двигун, але і на весь автомобіль в цілому. Кузов є базовою і найдорожчою деталлю автомобіля. Під час встановлення ГБО в ньому свердлять отвори, через які кріпиться газовий балон. Під днищем прокладають газову магістраль і кріплять її, знову таки до кузова. В підкапотному просторі до кузова кріплять газовий редуктор.

Всі ці місця кріплення, як правило, наскрізні і саме в них через кілька років виникають осередки корозії. Рідко хто з установників ГБО «заморочується» антикорозійною обробкою всіх монтажних отворів.

2. Пожежонебезпека

Чутки про те, що газовий балон може вибухнути, найчастіше перебільшені. По-перше, є безліч захисних клапанів і механізмів, які спрацьовують у разі витоку газу. По-друге, сам газовий балон значно міцніший за бензиновий бак. Але наявність «на борту» двох паливних систем і подвоєного запасу палива все ж підвищують пожежонебезпеку. Більше того, якщо обладнаний газом автомобіль вже горить, (з незалежних від ГБО причин) імовірність вибуху і нанесення шкоди оточуючим істотно збільшується.

3. Система охолодження

Особливість конструкції всіх систем ГБО передбачає втручання в систему охолодження двигуна. Саме в місцях підключення газового редуктора до штатної системи охолодження найчастіше виникають проблеми, пов’язані з герметичністю системи охолодження. Пов’язано це в першу чергу з використанням низькоякісних патрубків, хомутів і трійників.

4. Електрика двигуна

Сучасні газові установки мають свій блок управління, але з метою отримання вихідних даних для розрахунку використовують штатні датчики і виконавчі вузли автомобіля. Як правило, інформація береться безпосередньо з бензинових форсунок. Місця неякісного з’єднання проводів часто окислюються і є причиною некоректної роботи ГБО.

5. Впускний колектор

Для одержання паливної суміші газ необхідно змішати з повітрям в певній пропорції. Найчастіше утворення газо-повітряної суміші відбувається у впускному колекторі. Для цього в ньому під час встановлення свердлять додаткові отвори. У випадку некоректної роботи можливі «хлопки» – газо-повітряна суміш загоряється прямо в колекторі. Варто зазначити, що у багатьох сучасних автомобілів впускні колектори пластикові і «хлопки» для них смертельно небезпечні – їх просто розриває.

6. Турбіна

Сучасні турбіновані мотори не довго «живуть» на газі. По-перше, газ має більш високу температуру горіння, а по-друге, горить довше. Виходить, що вихлопні гази двигуна, що працює на газі, мають більш високу температуру. Це підвищує теплове навантаження на гарячу крильчатку турбіни. Ці ж температурні і тимчасові фактори впливають і на ресурс випускних клапанів.

7. Каталізатор

Переважна більшість бензинових автомобілів обладнані каталізатором. Це пристрій, призначений для допалювання всього того, що не встигло згоріти в циліндрі двигуна. Каталізатори бувають різні, але більшість з них має певні температурні обмеження. Якщо температура вихлопних газів дуже висока – каталізатор плавиться і перекриває шлях вихлопним газам.

8. Високі обороти

При високих обертах газова суміш не встигає згоріти в циліндрі і шкодить температурно навантаженим деталям двигуна. Вся справа знову-таки в часі горіння. Так, газ добре себе зарекомендував на низькообертових моторах великого об’єму. При низьких і середніх обертах правильно встановлена і добре налагоджена система ГБО великої шкоди не завдає.

9. Складність обслуговування

Газобалонне обладнання потребує регулярного та якісного сервісного обслуговування. Якщо система другого покоління, встановлена, наприклад, на Lanos може бути відрегульована практично в будь-якому гаражі, більш сучасні системи вимагають від сервісменів більш високої кваліфікації та наявності дорогого обладнання. Обслуговування та налаштування сучасного ГБО роблять далеко не на всіх сервісних станціях. І коштують ці послуги недешево.

10. Відсутність запаски

Іноді газовий балон ставлять замість запаски. Саме запасне колесо в цьому випадку подіти нікуди. Деякі водії возять запаску в багажнику. Багато купують «докатку» або ремонтний балон з піною. Усе це компромісні рішення – той, хто хоч раз ловив на трасі добру яму, знає, що повнорозмірна запаска в далекій дорозі буває дуже потрібна.

Підсумок

Підводячи підсумок, варто спиратися на розрахунки. Для малооб’ємних сучасних автомобілів з невеликим річним пробігом встановлення ГБО, швидше за все виявиться нераціональним. А ось для старих автомобілів з атмосферними двигунами великого об’єму перехід на газ може виявитися вигідним, незважаючи на всі перераховані вище ризики.

Цікаві автомобільні публікації

Як правильно обрати СТО для вантажних авто Власники транспортних компаній часто звертаються до різних станцій технічного обслуговування (СТО), адже це зручно та звільняє від необхідності самостійно обслуговувати вантажівки. У кожному місті є свої СТО, що пропонують різноманітні послуги.
Нова Toyota Corolla Hybrid - на чолі ефективності та інновацій У світі постійної еволюції автомобільної індустрії, Toyota знову визначає нові стандарти з випуском свого останнього джерела піонерства - седану Corolla з гібридною силовою установкою. Цей автомобіль, здатний перетворити ідею ефективності та екологічності на реальність, вразить навіть найвимогливіших любителів автомобілів.
Руководство при выборе кондиционера для автосалона от компании «Кондиціонери України» Автосалоны, дилерские автоцентры относятся к числу объектов, на которых необходимо поддерживать температурно-влажностный режим в соответствии с нормативными требованиями. Это важная составляющая охраны труда сотрудников и заботы о комфорте клиентов. Так что без установки кондиционера не обойтись.
Особенности выбора и ухода за шинами и дисками При эксплуатации автомобиля одним из важных аспектов безопасности и производительности являются шины и диски. Эти два элемента несут на себе ответственность за сцепление с дорогой и комфорт вождения. При выборе шин необходимо обращать внимание на их тип, размер, сезонность и индексы нагрузки и скорости
Автовыкуп: почему это выгодно, что нужно знать Самое основное преимущество услуг по выкупу авто компаниями - это скорость продажи, при том, что владелец авто может получить за машину 95-97% от рыночной стоимости.
Усовершенствовать Ланос: аксессуары и комплектующие Chevrolet или Daewoo Lanos, который стал классикой своего сегмента, предлагает владельцам уникальную возможность дополнить свой автомобиль разнообразными аксессуарами и комплектующими. Существует несколько важных элементов, которые могут сделать ваш Ланос еще более стильным и функциональным – какие же?
Терміновий викуп автомобілів у Києві: швидке та зручне рішення для власників У світі постійно змінюються обставини, і іноді власники автомобілів знаходяться в ситуаціях, коли терміновий викуп стає єдиним виходом. У цьому контексті велику популярність отримав викуп авто в Києві. Однією з провідних компаній у цьому напрямку є "AvtoPride", яка пропонує широкий спектр послуг для власників транспортних засобів.
Новый Toyota Hilux: совершенство в каждой детали Toyota Hilux - икона надежности и мощи в мире пикапов. Тойота Хайлюкс от Сити Плаза продолжает легенду, предлагая выдающуюся производительность, внедорожные возможности и стильный дизайн.
Еволюція автомобільних двигунів: від перших бензинових до сучасних електричних систем Перші двигуни ДВС були з одним циліндром і, щоб зробити силовий агрегат потужнішим, доводилось збільшувати об'єм циліндра. Згодом стали досягати більшої потужності шляхом збільшенням кількості циліндрів.
Виды боковых зеркал Хороший обзор и безопасность во время езды или парковки — ключевые параметры, которые дают боковые зеркала. Более того, законодательно автомобиль не может ездить по дорогах общего пользования без этих комплектующих или с разбитым зеркальным полотном.
Амортизаторы для надежной дорожной уверенности от УКР ПАРТС Работоспособные амортизаторы автомобиля играют ключевую роль в обеспечении комфорта и безопасности во время движения. Автомобиль подвергается воздействию разнонаправленных сил, которые могут повлиять на его управляемость и стабильность.
Ще більший та потужніший: чим здивує оновлений пікап Mitsubishi L200? Нещодавно у Таїланді відбулась презентація шостого покоління легендарного пікапа L200. Він збудований на новій рамі, має сучасніший салон та потужніший двигун.

Більше новин