Почему бензин и дизель подорожают еще больше

15.11.2017 р. в 13:59, gs.fm

За прошедшие выходные на некоторых заправках топливо подорожало в среднем на 60 копеек. Эксперты отмечают, что единственная причина роста цен топлива в рознице в Украине — их повышение в оптовой торговле, происходящее из-за роста цен на нефть в мире. А основные факторы, которые влияют на рост цен сырой нефти на мировом рынке: снижение добычи в странах ОПЕК и в России.

Состояние рынка проанализировал в эфире радиостанции Голос Столицы эксперт рынка нефтепродуктов Леонид Косянчук. Далее приводим стенограмму эфира на языке оригинала.

Можете пояснити, наскільки це подорожчання пального в Україні викликано об’єктивними причинами, або все ж таки тут є і певний спекулятивний фактор?

— Ні, бачите, на жаль, Геннадій Рябцев правильно сказав, що наші ціни залежать від зовнішніх цін. А зовнішній ринок нафтопродуктів, на жаль, сьогодні демонструє тенденцію до поступового зростання цін. Що з точністю до навпаки повторює ситуацію попередніх років, де в цей же самий період нафтопродукти дешевшали. То тоді, наприклад, за місяць нафтопродукти дешевшали на 50-60 доларів на тонну, а тепер виросли. По бензину на 94 долари, і майже на 50 доларів по дизельному паливу. І цим самим створені такі економічні передумови для подорожчання нафтопродуктів в роздрібній мережі. І тепер по мірі заміщення більш дешевого ресурсу в торговельній мережі більш дорогим, ми мусимо очікувати ще підвищення цін від 1 до 2 грн за літр. Це економічні передумови.

Ще на гривню-дві бензин подорожчає?

— Я кажу, що є економічні передумови. Але оператори ринку не зацікавлені в підвищенні цін через зниження попиту. Це з одного боку, а з іншого боку, в збиток вони працювати не можуть. Будемо очікувати і дивитися на ситуацію, можливо, все ж таки ринок поверне голоблі свої в напрямку зниження. А поки що після вересневого подорожчання за місяць ціни на нафтопродукти в роздрібній мережі зросли від 1 грн 08 копійок до 1 грн 59 за літр. Якщо ці негативні тенденції на європейському ринку збережуться ще якийсь тривалий час, то очевидно, що нас чекає подальше зростання. Хоча ми розуміємо, що купівельна спроможність населення вже давно не відповідає діючим цінам.

Запитання від слухача: «Чому ф’ючерсами не купуємо? Можливо, так були б певним чином застраховані від таких коливань ціни?».

— Знаєте, строго кажучи, ф’ючерси — це притаманне нафтовому ринку. Там ми маємо котирування, ми кажемо про ціни на нафту, це як раз ціни ф’ючерсів.

Довготривалими контрактами?

— А в ринку нафтопродуктів присутні так звані терм-контракти — це довгострокові контракти, вони вкладаються на рік, і ціни коригуються вже по поставленим партіям. Це так працює ринок. Ні про які ф’ючерси, ні про які хеджирування не йде мова.

Чому цими довготривалими контрактами тоді українські трейдери не оперують?

— Довготривалі контракти мають в собі тільки об’єми. А ціни коригуються вже по поставках конкретних партій, виходячи із котирування. Там є спеціальна формула — береться середня ціна за деякий період, і плюс премія чи дисконт, хто як на що домовився.

Тобто ціна не фіксується?

— Ціна на фіксується, фіксується об’єми. А ціна коригується вже по мірі постачання. Тому що, на жаль, зовнішній ринок веде себе, як полохлива гімназистка в безмісячну ніч.

Якщо гривня по відношенню до долара буде знижувати свій курс, тоді це знову ж таки відобразиться на цінах на бензин на українських АЗС?

— Безперечно. Тому що валютна складова в нас надзвичайно висока. Навіть податки, акциз, зокрема, нараховується в євро, у валюті, яка не має ходження по Україні, і потім євро множиться на курс гривні. Тому курс гривні впливає дуже швидко і безпосередньо, і набагато швидше, ніж зовнішній ринок. Тому що продають оператори ринку кожен день і купляють майже кожен день ту валюту. Тому так. Ми повинні розуміти, що гривня втрачає навіть 10 копійок на доларі своєї вартості, то це абсолютно можемо сказати, що на 7 копійок вже є передумови до здорожчання нафтопродуктів в роздрібній мережі.

Це залежить від курсу НБУ чи від курсу на чорному ринку?

— Ні, чорний курс тут ні до чого. Курс НБУ — це нараховується митна вартість продукту, і нараховується податки, тобто акциз. Потім на те все накладається ПДВ. А купляємо валюту вже не по курсу НБУ, а по міжбанківському курсу, комерційному тобто. Це не чорний ринок, але комерційний.

Запитання від слухача: «Яку частину ціни бензину забирає в Європі держава?».

— Що нам рівнятися до Європи? На жаль, в Європі все відповідно до рівня середніх зарплат. У нас на сьогодні виходить, якщо в роздрібній ціни 40% — це ціна нафтопродукту взагалі, 45% — це податки, і 5% на прибуток і операційну діяльність. Отака складова в нас у роздрібній ціні. А що нам рівнятися до Європи? Як у Європі до 3 тисяч євро пенсії навіть. Порівняйте це з нами. А в Європі треба порівнювати інше. В Європі від 5 до 12% своєї заробітної плати тратить пересічний громадянин на повсякденне споживання автомобільного палива. А у нас це виходить аж за 60% від середньої зарплати. Розумієте? Тому є різниця. До Європи нам ще йти і йти.

Ті трейдери, які користуються пальним, що виробляється на українських нафтопереробних заводах, чому вони піднімають ціни?

— Насправді, внутрішній виробник, щоб ви розуміли, завжди свої ціни встановлює по імпортному паритету. Тобто що це означає? Він ніколи не буде встановлювати свою ціну нижче, ніж аналогічний продукт, який заходить по імпорту. Тому там навіть не залежить від вартості сировини чи собівартості виробництва. Так що вони знаходяться в такому привілейованому положенні.

Ранее генеральный директор Центра исследований энергетики Александр Харченко заявлял, что на рост цен на бензин повлияла нестабильность гривны. В то же время сопредседатель Фонда энергетических стратегий Дмитрий Марунич считает, что бензин будет дорожать до конца года.

Цікаві автомобільні публікації

Що таке відновлення та ремонт гідроциліндрів? Гідроциліндри, як і всі пристрої, схильні до поломок. Тоді рішенням є відновлення та ремонт гідравлічних циліндрів. Спеціалізовані компанії можуть швидко відновити повну працездатність зношених компонентів
Новий Opel Mokka: стильний компактний кросовер став ще більш сучасний та ще більш цифровий Продажі нового автомобіля в Європі розпочнуть вже незабаром, в Україні кросовер буде доступний починаючи з 2025 року.
Новий Porsche 911 GT3 вперше доступний одразу у двох версіях: для треку та доріг загального користування 911 GT3, одразу після появи в 1999 році, став взірцем поєднання гоночних характеристик та практичності в повсякденному житті. З нагоди 25-річчя нову модель уперше презентують одночасно у двох версіях: як орієнтований на рух треком спорткар із заднім крилом, та більш стриману версію з пакетом Touring.
Особенности летних шин для легковых автомобилей Когда температура стабильно поднимается выше +7°C, возникает необходимость замены зимних покрышек на легковые летние шины.
Гідравлічне обладнання в сільському господарстві Гідравлічне обладнання відіграє важливу роль у сучасному сільському господарстві, значно підвищуючи ефективність і продуктивність сільськогосподарських робіт. Завдяки гідравлічним системам аграрії отримують можливість автоматизувати процеси, підвищити точність виконання робіт і знизити трудовитрати.
Грузовое такси недорого во всех областях Украины Вам нужно организовать переезд из дома, квартиры, офиса или любого другого помещения, но в распоряжении нет достаточно вместительного транспорта?
Як підібрати підходящий дорожній мотоцикл для туриста. Вибір правильного дорожнього мотоцикла для подорожей є важливим кроком, який може значно вплинути на ваш досвід та безпеку. Існує багато факторів, які слід враховувати при виборі мотоцикла для туристичних поїздок. 
Преимущества мотоцикла как средства передвижения Мотоцикл, символ свободы и скорости, также является непревзойденным средством передвижения в городской суете. Его компактные размеры позволяют уверенно маневрировать даже в самых загруженных уличных пробках, обходя заторы и экономя драгоценное время.
Як правильно обрати СТО для вантажних авто Власники транспортних компаній часто звертаються до різних станцій технічного обслуговування (СТО), адже це зручно та звільняє від необхідності самостійно обслуговувати вантажівки. У кожному місті є свої СТО, що пропонують різноманітні послуги.
Нова Toyota Corolla Hybrid - на чолі ефективності та інновацій У світі постійної еволюції автомобільної індустрії, Toyota знову визначає нові стандарти з випуском свого останнього джерела піонерства - седану Corolla з гібридною силовою установкою. Цей автомобіль, здатний перетворити ідею ефективності та екологічності на реальність, вразить навіть найвимогливіших любителів автомобілів.
Руководство при выборе кондиционера для автосалона от компании «Кондиціонери України» Автосалоны, дилерские автоцентры относятся к числу объектов, на которых необходимо поддерживать температурно-влажностный режим в соответствии с нормативными требованиями. Это важная составляющая охраны труда сотрудников и заботы о комфорте клиентов. Так что без установки кондиционера не обойтись.
Особенности выбора и ухода за шинами и дисками При эксплуатации автомобиля одним из важных аспектов безопасности и производительности являются шины и диски. Эти два элемента несут на себе ответственность за сцепление с дорогой и комфорт вождения. При выборе шин необходимо обращать внимание на их тип, размер, сезонность и индексы нагрузки и скорости

Більше новин