Як стати власником недорогого авто

25.07.2018 г. в 23:30, hromadske.ua

Загальний парк легкових авто в Україні, за даними аналітичної групи, перевищує 9,1 мільйонів автомобілів, а на 1 тисячу українців припадає понад 200 власників авто.

Як і в усьому світі, покупці автівок, які мріють пересісти з громадського транспорту за кермо власного авто, і бажають зробити це за найменшу ціну, орієнтуються на сегмент уживаних автомобілів. Україна — не виняток.

Існує три найпоширеніші способи купівлі недорогих авто: придбання уживаного автомобіля української реєстрації, автівки з американських страхових аукціонів або ж «євробляхи» на іноземних номерах.

Українська автівка

Експерти кажуть — придбати вживаний автомобіль з українською реєстрацією і переоформити його на нового власника в Україні можна протягом доби. Покупець зазвичай може віч-на-віч поспілкуватися з власником, дізнатися все про технічний стан й історію обслуговування автомобіля. Утім, далеко не всій технічній інформації, яку надають продавці авто, варто вірити.

«Накрутити показники пробігу на автомобілі простіше простого. І це роблять абсолютно всі: і перекупники, і господарі авто. Шукати автомобіль з реальним пробігом, а надто у великих містах — все одно, що шукати голку в копиці сіна», — каже торговець автомобілями Євген Ємельянов.

Недобросовісні продавці можуть не повідомити про виявлені недоліки, водночас завищити ціну. Об'єктивнішу картину можна отримати, звернувшись до спеціалізованих компаній, які професійно займаються обслуговуванням операцій з авто на вторинному ринку. Купуючи уживану машину, необхідно перевірити її технічний стан на СТО, а також з'ясувати всі нюанси юридичної історії й питання власності.

Вартість уживаних автівок з українською реєстрацією знижується в залежності від віку. Авто віком 3-5 років з пробігом 50 тисяч кілометрів обійдеться на третину дешевше, порівняно з новим. Віком 5-7 років з пробігом 100 тисяч — дешевша наполовину, а віком понад 10 років з пробігом 200 тисяч кілометрів можна придбати дешевше й на 80%. Водночас розмитнення і сплата акцизу за авто з вторинного ринку не знадобляться.

Аукціонні авто

Однак на українському ринку уживаних автомобілів машини з українською реєстрацією програють у ціні не лише «євробляхам», а й автівкам, придбаним на заокеанських аукціонах. Вони дешевші у в середньому на 20-30%.

Невисока ціна придбаних у США на аукціонах страхових компаній автівок має просте пояснення: такі машини потрапляли в ДТП, це може бути також «потопельник» або авто, яке викрадали. Через високу вартість послуг СТО в Америці чимало битих авто там не ремонтують, а продають на аукціонах за ціною настільки малою, що автомобілі вигідно везти через океан і ремонтувати тут.

«В Україні ремонт обійдеться не 9800, а близько 2000 доларів. Тобто приблизно чверть, а то й п'яту частину тієї суми, яку визначила американська страхова компанія. Автомобіль, який в Україні коштує 17 тисяч доларів, якщо його завезти з Америки, може коштувати 12», — каже виконавчий директор компанії «Євро Авто Ліга» Ілля Радько-Гогінава.

Клієнтам, що купують недорогі пошкоджені автівки в США, доводиться оплачувати не лише їхню вартість і послуги посередників, а й транспортування до України, розмитнення та подальший ремонт. Водночас чекати на своє авто їм доводиться декілька місяців.

Биту автівку вигідно купувати через аукціон, якщо сума витрат на неї перевищує 10 тисяч доларів. При купівлі аукціонного авто економія коштів, порівняно із вторинним ринком, може становити від 2 до 10 тисяч доларів.

Утім, загальні витрати покупців на одну й ту ж марку можуть дуже варіюватися залежно від характеру пошкоджень (від яких залежить вартість ремонту), зростання стартової ціни під час аукціону та інших чинників.

Заразом автомобільні експерти попереджають, що покупці заокеанських автівок не завжди мають справу з добросовісними продавцями, аукціонними майданчиками й агентами-посередниками.

«Для тих, хто жодного разу не купував автомобіль на аукціоні, ризиків є величезна кількість. Наприклад, купівля некомплектного автомобіля. На фотографіях він виглядатиме цілим, а через декілька митниць припливе сюди в напіврозібраному вигляді», — пояснює головний редактор сайту Autogeek Євген Муджирі. Тим, хто бажає привезти в Україну автомобіль з американського аукціону, автоексперт рекомендує користуватися лише перевіреними аукціонними майданчиками. А за посередницькими послугами звертатися до людей, що займаються цим професійно й уже мають хорошу репутацію.

Експерти рекомендують не економити на супутніх послугах страхових брокерів, перевірках комплектності й технічного стану аукціонних авто. Адже непередбачені витрати через невиявлені дефекти і некомплектність можуть бути значно більшими.

Автівки на єврономерах

Ще дешевше можна придбати машину на іноземних номерах — «євробляхах».

«Євробляхи» однозначно дешевші — вони не розмитнюються. Тобто не потрібно сплачувати мито —10% від вартості авто. Не потрібно сплачувати ПДВ — 20%. Усі ці суми роблять суттєво дорожчими автомобілі, які завозяться в Україну офіційно», — стверджує Євген Муджирі.

За даними голови Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніни Южаніної, 1 травня 2018 року в Україні перебувало понад 315 тисяч авто, зареєстрованих в інших державах і ввезених в Україну в режимі транзиту або тимчасового ввезення. Майже половина — з порушенням терміну перебування.

Один із сотень тисяч українських власників «євроблях» — мешканець Ірпеня Микола Малуха. Щоб вкластися в обмежений бюджет, він вирішив придбати авто на іноземних номерах. Машину допомогли знайти й оформити посередники. За своєю Audi Микола мусив їхати до Литви. Водночас розмитнювати «євробляху» в Україні та сплачувати за неї тисячі доларів акцизу Миколі не довелося.

«В Україні ціна такого авто може сягати 8-9 тисяч доларів з усіма витратами. Для нас це завеликі гроші. Нам автівка обійшлася десь у 3400 доларів. Усе ж таки краще купити 15-річну Audi, ніж 8-річний Ланос за ті ж самі гроші», — каже Микола.

Щоправда право власності на куплене авто належить не українцю, а литовській компанії. Розмитнити або продати машину в Україні Микола не може і користується нею лише на підставі довіреності. У такому ж становищі сотні тисяч українських власників авто на іноземних номерах.

«По суті ви не купуєте машину. Ви купуєте можливість на ній їздити. Ви не маєте документів на володіння цим автомобілем. Ви можете продати його так само комусь, хто повірить вам на слово і погодиться заплатити лише за можливість їздити на цій машині», — попереджає Євген Муджирі.

Українські водії нарікають: чимало автівок на іноземних номерах потрапляють в Україну в незадовільному технічному стані, належним чином не обслуговуються й спричиняють ДТП.

За даними Нацполіції, у 2017 році в Україні сталося понад 10 тисяч аварій за участі авто з іноземною реєстрацією, або 6% усіх ДТП в Україні. У першому кварталі 2018 року ця цифра збільшилася до 8,5%. Заразом поліси обов'язкового страхування придбали лише 198 тисяч із 315 тисяч власників таких авто.

Интересные автостатьи

10 бесстыдных клонов популярных мотоциклов Мотоциклы являются символом мужественности. Многие мужчины выбирают байк из соображений удобства перемещения, но есть и другие — настоящие фанаты этого транспортного средства, которые живут жизнью байкеров, придерживаясь философии этого движения.
Страшная статистика: Каждый восьмой водитель признается, что засыпал во время вождения Согласно данным нового исследования, каждый восьмой водитель засыпает за рулем. Опрос более чем 20 000 водителей выявил еще 37%, заявивших, что они так устали, что могут уснуть в любой момент.
Как не оказаться на обочине: эксперты дали 10 советов по зимнему вождению Несмотря на все предупреждения синоптиков, снег выпадает неожиданно для многих водителей, которые оказываются неподготовленными к смене погоды.
Конец Формуле-1? Автоспорт станет незаконным уже в декабре из-за новых правил страхования ЕС Если не будут внесены изменения, Европейская директива по страхованию автотранспортных средств потребует полного страхования всех автомобилей, что сделает невозможными все виды автоспорта.
Сыны Анархии: Интересные факты о мотоциклах Чарли Ханнема Джекс Теллер — самый популярный персонаж из знаменитой киносаги «Сыны Анархии». Как президент SAMCRO он знал, когда нужно быть жестким, а когда немного мягче. Примечательно, что в реальной жизни Чарли Ханнем почти такой же.
Как подготовить автомобиль к зиме Водитель должен знать, что в любой сезон машина требует тщательной подготовки. Также это касается прихода зимы.
Достаточно ли вы умны, чтобы пройти собеседование у Илона Маска? Поддерживая всеобщую навязчивую одержимость Илоном Маском, хочется отметить, что попасть на собеседование к пресловутому футуристу уже само по себе — мечта. А уж получить работу в его компании было бы нереально круто.
Миллионеры из трущоб: Богачи с дешевыми авто Богатые и знаменитые принадлежат к 1% мирового населения и являются объектом зависти остальных 99. В то время как большинство из нас фантазирует о том, каково это жить на широкую ногу, Форбс объявил 2018 год — годом богатства, поскольку более 2 200 человек стали миллиардерами. Причем большинство из них «создали себя сами» и начинали с нуля.
10 жутких историй, рассказанных автостоперами Поездки автостопом преследует дурная слава, в основном из-за страшных фильмов и городских легенд. Однако, это не означает, что такой способ передвижения совершенно безопасен. На самом деле, автостоп может быть чрезвычайно рискованным предприятием, особенно для молодых женщин.
Tata Nano: Вся правда о самом дешевом автомобиле в мире Tata Motors является 17-м крупнейшим производителем автомобилей в мире и выпускает широкий ассортимент продукции, включая пассажирские автобусы, автомобили и военные транспортные средства. Tata принадлежит бренду Jaguar Land Rover. Но, несмотря на прочный фундамент, основанный на автомобилях высокого класса, в 2008 году Tata начала производство совершенно иного зверя.
Необычный транспорт, попавший в Книгу рекордов Гиннеса Люди создают удивительные вещи. Инженерный гений человека действительно не знает границ и, как это ни странно прозвучит, способен даже «ломать» законы физики! Или хотя бы здравый смысл… В любом случае, создатели этих транспортных средств были или безумцами, или гениями.
Топ-11 заблуждений о мотоциклах Любители мотоциклов заявляют, что если вы по-настоящему хотите испытать ощущение свободы, вам нужно оседлать байк. С другой стороны, у большинства людей слишком много заблуждений о езде на этом транспортном средстве, и мы обсудим некоторые из них в этой статье.

Больше новостей