Кабмин решил проблему махинаций с таможенной стоимостью авто на границе

19.12.2018 р. в 10:51, «AvtoVod»

Кабинет министров Украины утвердил Временный порядок выполнения таможенных формальностей при таможенном оформлении транспортных средств для их свободного перемещения на территории Украины.

Документ призван решить проблему махинаций с таможенной стоимостью авто при оформлении.

По-новому авто будут оформлять так:

— применение исключительно электронной формы декларирования транспортных средств;

— определение перечня документов, которые необходимо подавать таможням;

— минимизации срока физического пребывания автомобилей на таможне с целью уменьшения финансовых расходов граждан на оплату услуг стоянки;

— регламентации действий таможни и декларанта в случае проверки заявленной фактурной стоимости оцениваемого транспортного средства.

Ниже приводим текст постановления, временного порядка и вносимых изменений.

Кабінет Міністрів України

Постанова

від 12 грудня 2018 р. № 1077

Київ

Про затвердження Тимчасового порядку виконання митних формальностей під час здійснення митного оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на митній території України та внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. № 1388 і від 4 червня 2007 р. № 795

Відповідно до пункту 92 розділу XXI “Прикінцеві та перехідні положення” Митного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Тимчасовий порядок виконання митних формальностей під час здійснення митного оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на митній території України, що додається.

2. Тимчасовий порядок виконання митних формальностей під час здійснення митного оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на митній території України, затверджений цією постановою, втрачає чинність через 180 днів з дня набрання чинності Законом України від 8 листопада 2018 р. № 2612-VIII “Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України”.

3. Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. № 1388 “Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів” (Офіційний вісник України, 1998 р., № 36, ст. 1327; 2009 р., № 101, ст. 3521; 2012 р., № 13, ст. 467, № 50, ст. 1978; 2015 р., № 90, ст. 3040; 2016 р., № 56, ст. 1941; 2018 р., № 8, ст. 301, № 68, ст. 2297) і від 4 червня 2007 р. № 795 “Про затвердження переліку платних послуг, які надаються підрозділами Міністерства внутрішніх справ, Національної поліції та Державної міграційної служби, і розміру плати за їх надання” (Офіційний вісник України, 2007 р., № 42, ст. 1671; 2011 р., № 84, ст. 3068; 2015 р., № 90, ст. 3044) зміни, що додаються.

4. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування.

Прем’єр-міністр України В. ГРОЙСМАН

Інд. 67

_____________________

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від 12 грудня 2018 р. № 1077

ТИМЧАСОВИЙ ПОРЯДОК

виконання митних формальностей під час здійснення митного оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на митній території України

1. Тимчасовий порядок визначає механізм виконання митних формальностей під час здійснення митного оформлення транспортних засобів, що класифікуються за кодом товарної позиції 8703 згідно з УКТЗЕД та ввезені громадянами на митну територію України в період з 1 січня 2015 р. до 25 листопада 2018 р., а також:

1) перебувають у митному режимі тимчасового ввезення або транзиту, поміщення в який здійснювалося шляхом вчинення дій, усного декларування або декларування з використанням іншого документа, ніж митна декларація, на бланку єдиного адміністративного документа;

2) перебували у митному режимі тимчасового ввезення або транзиту, були вивезені за межі митної території України після 25 листопада 2018 р. та ввезені повторно.

2. Митне оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на митній території України здійснюється в порядку, передбаченому законодавством, з особливостями, визначеними цим Тимчасовим порядком.

3. Митне оформлення транспортних засобів здійснюється будь-яким органом доходів і зборів на всій митній території України з пред’явленням їх такому органу.

Керівником митниці визначаються структурні підрозділи, уповноважені на здійснення митного оформлення транспортних засобів. Інформація про такі підрозділи митного оформлення розміщується на офіційному сайті ДФС та відповідної митниці ДФС.

4. Декларантом транспортного засобу має право виступати фізична особа — резидент, яка є власником такого транспортного засобу або уповноважена розпоряджатися ним. Від імені фізичної особи — резидента декларування транспортного засобу може здійснювати митний брокер.

5. Для митного оформлення транспортного засобу органу доходів і зборів подається електронна митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа, заповнена у звичайному порядку відповідно до статті 258 Митного кодексу України.

6. Разом з електронною митною декларацією органу доходів і зборів подаються рахунок або інший документ, що підтверджує вартість транспортного засобу, реєстраційний документ на транспортний засіб, виданий реєстраційним органом країни реєстрації, та документ, що підтверджує право власності на транспортний засіб або право розпоряджатися та декларувати такий транспортний засіб для вільного обігу на митній території України.

Відомості про документи, визначені частиною третьою статті 335 Митного кодексу України, зазначаються декларантом або уповноваженою ним особою у встановленому порядку в митній декларації.

7. Для цілей оподаткування транспортних засобів застосовується фактурна вартість цих транспортних засобів.

Використані громадянами відомості повинні бути об’єктивними, піддаватися обчисленню та підтверджуватися документально.

8. Документами, що можуть подаватися для підтвердження заявленої фактурної вартості транспортних засобів, є:

1) договір купівлі-продажу або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності;

2) рахунок-фактура (інвойс);

3) банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного транспортного засобу;

4) інші платіжні документи, що підтверджують вартість оцінюваного транспортного засобу та містять реквізити, необхідні для ідентифікації такого транспортного засобу;

5) договір (угода, контракт) із третіми особами, пов’язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку транспортного засобу;

6) рахунки про здійснення платежів третім особам на користь продавця, якщо такі платежі здійснюються за умовами, визначеними договором (угодою, контрактом);

7) каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) продавця транспортного засобу;

8) копія митної декларації країни експорту;

9) висновки про якісні та вартісні характеристики транспортного засобу, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, про вартість транспортного засобу;

10) довідкова інформація щодо вартості у країні експорту транспортних засобів, що є ідентичними та/або подібними (аналогічними) оцінюваним транспортним засобам, з вирахуванням із такої вартості сум податків, що підлягають поверненню у країні експорту у зв’язку з вивезенням (експортом) таких транспортних засобів.

9. Рішення про проведення перевірки достовірності заявленої фактурної вартості транспортних засобів приймається органом доходів і зборів на підставі результатів застосування системи управління ризиками.

Для перевірки достовірності заявленої фактурної вартості транспортного засобу орган доходів і зборів використовує індикатор ризику, значення якого для кожного транспортного засобу встановлюється окремо на рівні нижньої межі діапазону вартості транспортних засобів, що є ідентичними та/або подібними (аналогічними) оцінюваному транспортному засобу в країні експорту, з вирахуванням із такої вартості сум податків, що підлягають поверненню у країні експорту у зв’язку з вивезенням (експортом) таких транспортних засобів.

Під час встановлення значення індикатора ризику використовується інформація спеціалізованих видань та/або інформаційних ресурсів, які містять відомості про ціни, сформовані у відповідному регіоні світового ринку, з урахуванням марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального та фактичного пробігу оцінюваного транспортного засобу.

Якщо заявлена фактурна вартість оцінюваного транспортного засобу є меншою від встановленого індикатора ризику для такого транспортного засобу, проводиться перевірка достовірності заявленої фактурної вартості такого транспортного засобу.

10. Під час проведення перевірки достовірності заявленої фактурної вартості транспортного засобу орган доходів і зборів додатково використовує такі джерела інформації:

спеціалізовані програмно-інформаційні комплекси Єдиної автоматизованої інформаційної системи ДФС;

цінову інформацію, отриману в рамках домовленостей, укладених між ДФС та об’єднаннями імпортерів та виробників.

У разі коли заявлена фактурна вартість оцінюваного транспортного засобу не підтверджується такими джерелами інформації, орган доходів і зборів повідомляє особі, яка декларує транспортний засіб, про можливість доведення достовірності заявленої фактурної вартості транспортного засобу шляхом подання інформації із спеціалізованих видань та/або інформаційних ресурсів, які містять відомості про ціни, сформовані у відповідному регіоні світового ринку, або висновку про якісні та вартісні характеристики транспортного засобу, підготовленого спеціалізованими експертними організаціями, що мають відповідні повноваження згідно із законодавством.

Якщо орган доходів і зборів може аргументовано довести недостовірність заявленої фактурної вартості оцінюваного транспортного засобу відповідно до поданих особою, яка декларує транспортний засіб, інформації та документів, орган доходів і зборів відмовляє у митному оформленні такого транспортного засобу за заявленою фактурною вартістю.

У разі відмови у митному оформленні транспортного засобу за заявленою фактурною вартістю орган доходів і зборів приймає рішення про коригування заявленої вартості та невідкладно в установленому порядку видає рішення про відмову, в якому зазначає причини відмови та наводить вичерпні роз’яснення вимог, виконання яких забезпечує можливість митного оформлення транспортного засобу, зокрема скориговану вартість, розмір якої не може бути більшим нижньої межі діапазону вартості транспортних засобів, що є ідентичними та/або подібними (аналогічними) оцінюваному транспортному засобу в країні експорту, з вирахуванням із такої вартості сум податків, що підлягають поверненню у країні експорту у зв’язку з вивезенням (експортом) таких транспортних засобів.

11. Сплата належних митних платежів, а також коштів у сумі, що дорівнює розміру п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, передбачених пунктом 93 розділу XXI “Прикінцеві та перехідні положення” Митного кодексу України під час здійснення митного оформлення транспортного засобу, покладається на декларанта або на особу, уповноважену на це декларантом. Зазначені митні платежі та кошти сплачуються згідно з електронною митною декларацією, за якою здійснюється декларування такого транспортного засобу у митний режим імпорту (випуск для вільного обігу).

Митне оформлення транспортного засобу, щодо якого не порушені строки та умови (вимоги) митних режимів тимчасового ввезення або транзиту, здійснюється без сплати до державного бюджету коштів, передбачених пунктом 93 розділу ХХI “Прикінцеві та перехідні положення” Митного кодексу України у сумі, що дорівнює розміру п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

12. Доставлення транспортного засобу в зону митного контролю здійснюється декларантом після подання електронної митної декларації та отримання від органу доходів і зборів повідомлення, надісланого з використанням інформаційно-телекомунікаційної системи органів доходів і зборів, із зазначенням дати та часу пред’явлення транспортного засобу органу доходів і зборів.

13. У разі коли після пред’явлення транспортного засобу органу доходів і зборів виконання митних формальностей не потребує перебування транспортного засобу в зоні митного контролю, орган доходів і зборів з використанням інформаційно-телекомунікаційної системи органів доходів і зборів надсилає декларанту повідомлення, що такий транспортний засіб може бути вивезений із зони митного контролю (місця митного оформлення).

14. Подання попередньої митної декларації для митного оформлення транспортних засобів, що перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту, у митний режим імпорту (випуск для вільного обігу) не вимагається.

15. Посвідчення про реєстрацію транспортного засобу після завершення митного оформлення транспортного засобу з використанням електронної митної декларації органом доходів і зборів не оформлюється та не видається.

16. Завершення у встановленому порядку митного оформлення транспортного засобу у митний режим імпорту (випуск для вільного обігу) та добровільна сплата декларантом до державного бюджету коштів у сумі, що дорівнює розміру п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, звільняє осіб, відповідальних за дотримання строків та умов (вимог) митних режимів тимчасового ввезення або транзиту, від адміністративної відповідальності, передбаченої статтями 470, 481 та 485 Митного кодексу України, за порушення митних правил стосовно випущеного для вільного обігу транспортного засобу, щодо якого не дотримані строки та умови (вимоги) митних режимів тимчасового ввезення або транзиту.

_____________________

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від 12 грудня 2018 р. № 1077

ЗМІНИ,

що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. № 1388 і від 4 червня 2007 р. № 795

1. У Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. № 1388:

1) абзац третій пункту 7 викласти в такій редакції:

“Транспортні засоби, тимчасово ввезені на митну територію України для особистого користування більш як на 30 діб, підлягають державній реєстрації в сервісних центрах МВС на строк, визначений відповідним органом доходів і зборів. Тимчасово ввезені транспортні засоби не можуть бути розкомплектовані на запасні частини, передані у володіння, користування або розпорядження іншим особам.”;

2) останнє речення абзацу першого пункту 15 після слів “за Єдиним реєстром боржників” доповнити словами “, дійсності довіреності за Єдиним реєстром довіреностей”;

3) абзац перший пункту 16 після слів “а також номерні знаки” доповнити словами “(крім тимчасово ввезених на митну територію України транспортних засобів особистого користування)”;

4) пункт 18 після абзацу першого доповнити новим абзацом такого змісту:

“Замість утраченого або непридатного для користування тимчасового реєстраційного талона тимчасово ввезеного на митну територію України транспортного засобу особистого користування на підставі заяви власника або його представника видається новий тимчасовий реєстраційний талон із зазначенням строку тимчасового ввезення, який зазначений у втраченому або непридатному для користування.”.

У зв’язку з цим абзаци другий — четвертий вважати відповідно абзацами третім — п’ятим;

5) у пункті 28:

в абзаці другому слова “для власних потреб” замінити словами “особистого користування”;

в абзаці четвертому слова “від ДФС” замінити словами “від органів доходів і зборів”;

6) у пункті 30 слова “дату їх зворотного вивезення” замінити словами “строк тимчасового ввезення”;

7) у пункті 31:

в абзаці першому слова “транспортних засобів під зобов’язання про їх зворотне вивезення” замінити словами “тимчасово ввезених на митну територію України транспортних засобів”;

у першому реченні абзацу третього слова “транспортних засобів іноземних держав, з яких вони тимчасово ввезені на митну територію України під зобов’язання про зворотне вивезення” замінити словами “тимчасово ввезених на митну територію України транспортних засобів, що належать дипломатичним представництвам та консульським установам, представництвам міжнародних організацій в Україні, їх персоналу та членам сімей персоналу, акредитованих в установленому порядку в МЗС, а також міжурядовим організаціям та їх співробітникам, які не є резидентами України”;

доповнити пункт після абзацу третього новим абзацом такого змісту:

“На транспортні засоби особистого користування, тимчасово ввезені на митну територію України більш як на 30 діб, видаються тимчасові реєстраційні талони із зазначенням строку тимчасового ввезення, встановленого органом доходів і зборів відповідно до митного законодавства, про що зазначається в документах про митне оформлення таких засобів.”.

У зв’язку з цим абзац четвертий вважати абзацом п’ятим;

8) в абзаці сьомому пункту 42 слова “або за транспортними засобами інших власників” виключити;

9) пункт 46 викласти в такій редакції:

“46. Транспортні засоби, тимчасово ввезені на митну територію України (крім транспортних засобів особистого користування, які зареєстровані без заміни реєстраційних документів та національних номерних знаків країни їх реєстрації), знімаються з обліку після їх огляду в сервісних центрах МВС або в центрах надання адміністративних послуг.”.

2. У переліку платних послуг, які надаються підрозділами Міністерства внутрішніх справ, Національної поліції та Державної міграційної служби, і розмір плати за їх надання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 4 червня 2007 р. № 795, у графі “Найменування послуги”:

1) у пункті 13 графу викласти в такій редакції:

“13. Видача свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів”;

2) у пункті 14:

в абзаці першому слова “або його дубліката” і “, проведення експертного дослідження транспортних засобів і супровідних документів з видачею експертного висновку” виключити;

в абзацах другому та третьому слова “або окремих агрегатів” виключити;

в абзаці шостому слова “або їх окремих агрегатів” виключити;

3) в абзаці першому пункту 15 слова “у зв’язку з його пошкодженням або непридатністю, внесенням змін до реєстраційного документа або” виключити;

4) в абзаці першому пункту 16 слова “(за заявою власника або за дорученням)” виключити;

5) у пункті 19 графу викласти в такій редакції:

“19. Видача тимчасового реєстраційного талона на транспортний засіб особистого користування, тимчасово ввезений на митну територію України”;

6) абзац третій пункту 20 після слова “нанесення” доповнити словами “спеціальних індивідуальних”;

7) у пункті 24 графу викласти в такій редакції:

“24. Оформлення дозволу на реалізацію складових частин транспортного засобу, що мають ідентифікаційні номери (двигун, кузов, рама)”;

8) у пункті 38 слова “, конфіскованого” та “або транспортного засобу, право власності на який встановлено за рішенням суду, або такого, що визнаний в установленому порядку безхазяйним, або такого, що за правом спадкування перейшов у власність держави або подарований державі власником,” виключити;

9) у пункті 39 слова “транспортних засобів, знятих з обліку” замінити словами “перереєстрованих або знятих з обліку транспортних засобів”.

За матеріалами autonews.ua.

Цікаві автомобільні публікації

Новий Opel Mokka: стильний компактний кросовер став ще більш сучасний та ще більш цифровий Продажі нового автомобіля в Європі розпочнуть вже незабаром, в Україні кросовер буде доступний починаючи з 2025 року.
Новий Porsche 911 GT3 вперше доступний одразу у двох версіях: для треку та доріг загального користування 911 GT3, одразу після появи в 1999 році, став взірцем поєднання гоночних характеристик та практичності в повсякденному житті. З нагоди 25-річчя нову модель уперше презентують одночасно у двох версіях: як орієнтований на рух треком спорткар із заднім крилом, та більш стриману версію з пакетом Touring.
Особенности летних шин для легковых автомобилей Когда температура стабильно поднимается выше +7°C, возникает необходимость замены зимних покрышек на легковые летние шины.
Гідравлічне обладнання в сільському господарстві Гідравлічне обладнання відіграє важливу роль у сучасному сільському господарстві, значно підвищуючи ефективність і продуктивність сільськогосподарських робіт. Завдяки гідравлічним системам аграрії отримують можливість автоматизувати процеси, підвищити точність виконання робіт і знизити трудовитрати.
Грузовое такси недорого во всех областях Украины Вам нужно организовать переезд из дома, квартиры, офиса или любого другого помещения, но в распоряжении нет достаточно вместительного транспорта?
Як підібрати підходящий дорожній мотоцикл для туриста. Вибір правильного дорожнього мотоцикла для подорожей є важливим кроком, який може значно вплинути на ваш досвід та безпеку. Існує багато факторів, які слід враховувати при виборі мотоцикла для туристичних поїздок. 
Преимущества мотоцикла как средства передвижения Мотоцикл, символ свободы и скорости, также является непревзойденным средством передвижения в городской суете. Его компактные размеры позволяют уверенно маневрировать даже в самых загруженных уличных пробках, обходя заторы и экономя драгоценное время.
Як правильно обрати СТО для вантажних авто Власники транспортних компаній часто звертаються до різних станцій технічного обслуговування (СТО), адже це зручно та звільняє від необхідності самостійно обслуговувати вантажівки. У кожному місті є свої СТО, що пропонують різноманітні послуги.
Нова Toyota Corolla Hybrid - на чолі ефективності та інновацій У світі постійної еволюції автомобільної індустрії, Toyota знову визначає нові стандарти з випуском свого останнього джерела піонерства - седану Corolla з гібридною силовою установкою. Цей автомобіль, здатний перетворити ідею ефективності та екологічності на реальність, вразить навіть найвимогливіших любителів автомобілів.
Руководство при выборе кондиционера для автосалона от компании «Кондиціонери України» Автосалоны, дилерские автоцентры относятся к числу объектов, на которых необходимо поддерживать температурно-влажностный режим в соответствии с нормативными требованиями. Это важная составляющая охраны труда сотрудников и заботы о комфорте клиентов. Так что без установки кондиционера не обойтись.
Особенности выбора и ухода за шинами и дисками При эксплуатации автомобиля одним из важных аспектов безопасности и производительности являются шины и диски. Эти два элемента несут на себе ответственность за сцепление с дорогой и комфорт вождения. При выборе шин необходимо обращать внимание на их тип, размер, сезонность и индексы нагрузки и скорости
Автовыкуп: почему это выгодно, что нужно знать Самое основное преимущество услуг по выкупу авто компаниями - это скорость продажи, при том, что владелец авто может получить за машину 95-97% от рыночной стоимости.

Більше новин