Гаишники в кустах возвращаются? Какие еще сюрпризы водителям подготовили нардепы

16.07.2020 р. в 13:46, liga.net

Гаишники в кустах возвращаются? Какие еще сюрпризы водителям подготовили нардепы
Гаишники в кустах возвращаются? Какие еще сюрпризы водителям подготовили нардепы

Подробно об идеях законопроекта №2695 - какие инструменты борьбы с нарушителями правил дорожного движения получат полицейские?

13 липня Верховна Рада України ухвалила в першому читанні законопроєкт №2695, яким впроваджується комплекс заходів для забезпечення невідворотності покарання за керування авто у стані сп’яніння. Він отримав суперечливі оцінки. Одні називають його таким, що "дозволяє зупиняти й обшукувати автомобілі без підстав", інші — ледь не "законами 16 січня", а інші, навпаки, схвалюють його через комплексний характер.

Отже, будемо розбиратися. У разі ухвалення цього законопроєкту у чинній редакції:

1. Збільшується розмір штрафів, зокрема за перевищення швидкості (з 510 грн до 3 400 грн у разі перевищення понад 50 км/год.); керування автомобілем особою, яка позбавлена водійських прав (з 510 грн до 3 400 грн); залишення місця ДТП (з 255 грн до 3 400 грн, а також позбавлення права керування на строк шість місяців). Також збільшується розмір штрафів у разі повторності протягом року.

У разі ж вчинення ДТП із постраждалими з тілесними ушкодженнями, вищими за середню тяжкість, що утворює склад злочину (ст. 286 КК України), штраф збільшується до розміру 51—85 000 грн (наразі 3 400—8 500 грн). Якщо ж водій був у нетверезому стані — безальтернативне позбавлення волі до трьох років з позбавленням права керування автомобілем від трьох до п'яти років (після відбуття основного покарання).

2. Збільшуються строки притягнення до адміністративної відповідальності (з двох місяців до одного року), унеможливлюється закриття справи за малозначністю діяння та передання особи на поруки.

Дійсно, сьогодні поширеними є випадки затягування розгляду справи в суді з метою уникнення відповідальності через малий строк давності, а самі судді нерідко звільняють за малозначністю діяння або передають на поруки трудовому колективу, не розуміючи небезпечності такого правопорушення.

3. Для водіїв у стані сп’яніння забороняється звільнення від кримінальної відповідальності у зв’язку із дійовим каяттям, або примиренням винного з потерпілим, або переданням на поруки чи зміною обстановки. Понад те, унеможливлюється звільнення від покарання з випробуванням - тобто умовні вироки для водіїв у стані сп’яніння.

Такі зміни будуть ефективними, хоча не зрозуміло, чому такі заборони матимуть лише корупційні та вказані злочини, адже категорій злочинів з таким рівнем небезпеки набагато більше.

4. Поліцейські зобов’язуються долучати до протоколу про керування у стані сп’яніння відеозапис з нагрудного відеореєстратора поліцейського, який здійснювався під час проведення огляду на стан сп’яніння. Відеофіксація замінює необхідність наявності двох свідків (понятих), яких на практиці ще спробуй знайди. У сучасних умовах відеозапис є достатньою гарантією законності огляду, хоча, зауважимо, що законодавство у сфері захисту персональних даних у цій частині потребує значного доопрацювання.

5. З’являється нова підстава для зупинки транспортного засобу — зупинка з метою проведення огляду водіїв на стан сп’яніння, яка здійснюється з метою проведення профілактичних заходів, інформація про які має бути оприлюднена на офіційному вебсайті Нацполіції у формі організаційно-розпорядчого акта її керівника.

Мова йде про механізм "сліпих перевірок", який існує в європейських країнах і якого дійсно не вистачає у вечірній та нічний час українським поліцейським. Якщо такі профілактичні заходи будуть тимчасові та чітко визначені за територією і часом, про що кожен зможе прочитати на сайті поліції, — це допустимо в демократичному суспільстві.

6. Замість "пред’явлення" водійського посвідчення, технічного паспорта автомобіля та страховки, їх треба "передавати" поліцейському (виняток — якщо вони в електронній формі в додатку "Дія"). Насправді водії і так здебільшого "передають" документи поліцейському в руки, проте дехто згадує практику ДАІ, коли міліціонер міг вимагати вчинення незаконних дій, погрожуючи знищенням документів.

Можливо, така ймовірність є і зараз, водночас скарги на дії поліцейських працюють ефективніше, а у всьому світі документи надають поліцейському для перевірки.

7. У випадку зупинки транспортного засобу поліцейськими, водій буде зобов’язаний

- тримати руки в полі зору поліцейського і не виходити з транспортного засобу без дозволу;

- на вимогу поліцейського, вимкнути двигун/увімкнути аварійну сигналізацію/вийти з транспортного засобу.

Можливо, такий "американський" стиль роботи є надмірним, адже безпеки поліцейського під час зупинки автомобіля можна досягти через злагоджену роботу напарників у патрулі та наявність алгоритмів реагування на нестандартні ситуації (водій різко відчиняє двері, пасажири починають тікати), але це дискусійне питання.

8. Поверхова перевірка авто охоплюватиме обов’язок продемонструвати ідентифікаційні номери транспортного засобу (номер кузова, наприклад). Наразі ж ідеться тільки про вміст салону чи багажника автомобіля, власних кишень. Єдиною гарантією прав тут є відеофіксація цього превентивного поліцейського заходу. У разі оскарження дій поліцейських, суди зазвичай витребовують відеозаписи. Інше питання, що вони обліковуються неналежним чином та можуть бути знищені.

Також стаціонарні засоби відеофіксації (радари, маяки, камери) можуть розміщуватися без попереджувальних на те знаків. Хоча цю зміну і називають "поверненням "фенів" у кущах", питання не до попереджувальних знаків, а до якості, сертифікованості таких приладів.

Таким чином, законопроєкт №2695 стосується двох основних причин смертності на дорогах — порушення швидкісного режиму та керування у стані сп’яніння.

За умови доопрацювання багатьох технічних моментів, на які вказало ГНЕУ Верховної Ради України у своєму висновку, його ухвалення призведе до позитивних змін.

Водночас, багато залежатиме від практичної реалізації — наскільки поліція буде дотримуватись встановлених правил. Але це вже наступне питання до поліції та політики у цій сфері. Наразі ж законодавець запропонував дійсно комплексний підхід для розв’язання проблеми.

Цікаві автомобільні публікації

Новий Opel Mokka: стильний компактний кросовер став ще більш сучасний та ще більш цифровий Продажі нового автомобіля в Європі розпочнуть вже незабаром, в Україні кросовер буде доступний починаючи з 2025 року.
Новий Porsche 911 GT3 вперше доступний одразу у двох версіях: для треку та доріг загального користування 911 GT3, одразу після появи в 1999 році, став взірцем поєднання гоночних характеристик та практичності в повсякденному житті. З нагоди 25-річчя нову модель уперше презентують одночасно у двох версіях: як орієнтований на рух треком спорткар із заднім крилом, та більш стриману версію з пакетом Touring.
Особенности летних шин для легковых автомобилей Когда температура стабильно поднимается выше +7°C, возникает необходимость замены зимних покрышек на легковые летние шины.
Гідравлічне обладнання в сільському господарстві Гідравлічне обладнання відіграє важливу роль у сучасному сільському господарстві, значно підвищуючи ефективність і продуктивність сільськогосподарських робіт. Завдяки гідравлічним системам аграрії отримують можливість автоматизувати процеси, підвищити точність виконання робіт і знизити трудовитрати.
Грузовое такси недорого во всех областях Украины Вам нужно организовать переезд из дома, квартиры, офиса или любого другого помещения, но в распоряжении нет достаточно вместительного транспорта?
Як підібрати підходящий дорожній мотоцикл для туриста. Вибір правильного дорожнього мотоцикла для подорожей є важливим кроком, який може значно вплинути на ваш досвід та безпеку. Існує багато факторів, які слід враховувати при виборі мотоцикла для туристичних поїздок. 
Преимущества мотоцикла как средства передвижения Мотоцикл, символ свободы и скорости, также является непревзойденным средством передвижения в городской суете. Его компактные размеры позволяют уверенно маневрировать даже в самых загруженных уличных пробках, обходя заторы и экономя драгоценное время.
Як правильно обрати СТО для вантажних авто Власники транспортних компаній часто звертаються до різних станцій технічного обслуговування (СТО), адже це зручно та звільняє від необхідності самостійно обслуговувати вантажівки. У кожному місті є свої СТО, що пропонують різноманітні послуги.
Нова Toyota Corolla Hybrid - на чолі ефективності та інновацій У світі постійної еволюції автомобільної індустрії, Toyota знову визначає нові стандарти з випуском свого останнього джерела піонерства - седану Corolla з гібридною силовою установкою. Цей автомобіль, здатний перетворити ідею ефективності та екологічності на реальність, вразить навіть найвимогливіших любителів автомобілів.
Руководство при выборе кондиционера для автосалона от компании «Кондиціонери України» Автосалоны, дилерские автоцентры относятся к числу объектов, на которых необходимо поддерживать температурно-влажностный режим в соответствии с нормативными требованиями. Это важная составляющая охраны труда сотрудников и заботы о комфорте клиентов. Так что без установки кондиционера не обойтись.
Особенности выбора и ухода за шинами и дисками При эксплуатации автомобиля одним из важных аспектов безопасности и производительности являются шины и диски. Эти два элемента несут на себе ответственность за сцепление с дорогой и комфорт вождения. При выборе шин необходимо обращать внимание на их тип, размер, сезонность и индексы нагрузки и скорости
Автовыкуп: почему это выгодно, что нужно знать Самое основное преимущество услуг по выкупу авто компаниями - это скорость продажи, при том, что владелец авто может получить за машину 95-97% от рыночной стоимости.

Більше новин